Livstegn fra en nyfødt

IMG_2146Livstegn? Tegn på liv?

Ja, foreløbig er vi lige ‘født’ – i blogform – her lidt syd for Århus kl 04.35 en skøn forårs- (man kan næsten sige sommer?)morgen,  akkompagneret af fuglesang og milde dufte båret ind fra den let åbne havedør.

Det må da være et godt sted at begynde…  😉

Om hanne

Mixed media artist working with collage, art-money, artists´ books and communication
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

4 svar til Livstegn fra en nyfødt

  1. Gitte J. siger:

    Velkommen til verden🙂

  2. hanne siger:

    Takker! Nu bliver det interesant at se hvordan projektet udvikler sig. Der er i al fald godt med planeter (energi) i ‘barnets’ 1. hus – så noget vil der helt sikkert ske!

  3. svanholm siger:

    Tegneliv

    Ordkløveri kan være svært at retfærdiggøre; men hvis man alternativt sammensætter det kløvede ord, går det måske alligevel?

    På den måde bliver ”livstegn” til ”tegneliv” – og personligt finder jeg emnet stærkt relevant, da jeg faktisk har tegnet, siden jeg var i stand til at holde på en blyant.

    Alt dette ligger naturligvis tilbage ved et tidspunkt, hvor jeg ikke var i stand til at fastholde nogen som helst erindring – eller for den sags skyld var ude af stand til at italesætte mine aktiviteter. Det er noget, der er blevet mig fortalt – og med en vis fare for at viderebringe historiske kendsgerninger ud fra sekundære vidnesbyrd, vælger jeg ikke desto mindre at tro på det beskrevne.

    Med andre ord: Jeg har tegnet hele mit liv – og da elementer som rockmusik, kvinder, alkohol, fodboldkampe og litteratur begyndte at gøre sig gældende i mit liv, fortsatte jeg med at tegne – og ofte med afsæt i et eller flere af de nævnte emner.

    Senere udgjorde tegneriet et oplagt afsæt for en stadig omsiggribende kunstnerisk praksis. De tusindvis af streger fandt deres naturlige leje i forhold til skitser og udgangspunkter for et utal af grafiske arbejder.

    Lars Svanholm

Skriv et svar

